Важна Информация
РАЗПЛАЩАТЕЛНА СМЕТКА - BGN
БАНКА ДСК АД
ТИ ЕМ ГРУП ООД
IBAN BG84STSA93000029797851
BIC: STSABGSF
Ние от Туристическа Агенция „Травъл Мениджър Груп“ държим нашите клиенти да са напълно информира относно работата и задълженията на страните при предосвяне на договор за всяка туристическа услуга.
Хубаво е да знаете, че понякога са възможни изменения в датите, маршрутите и хотелите по дадени резервации, но това се допуска единствено и само в рамките на договорите, които задължително подписвате и които пазят и гарантират правата Ви.
Ние като дългогодишни професионалисти препоръчваме на Всички наши клиенти внимателно да прочетат и да се запознаят с всеки конкретен договор, за да са информационно подготвени и спокойни за предстаоящите си пътувания и почивки.
От наша страна ще получите един сигурен партньор, който ще работи за Вас и ще защитава интересите Ви според законните условия на всяко подписано споразумени!
Тук ще споделим с Вас някои общи условия, които ще откриете в по-голямата част от договорите на фирмите ТУРОПЕРАТОРИ, чиито продукти закупувате:
Важна предварителна информация:
Кой наричаме ТУРОПЕРАТОР – Фирма организатор на туристически услуги или партньор на чуждестранна фирма педлагаща туристически услуги
Кой наричаме ТУРАГЕНТ - Фирма посредник при предлагането на туристическа услуга между крайния клиент и туроператора ( български или чуждестранен )
Кой наричаме КЛИЕНТ – потребител на туристическа услуга предоставена от турагента в лицето си на посредник
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред КЛИЕНТА на ТУРАГЕНТА и самият ТУРАГЕНТ в случай на отменяне, забавяне или изменение на сроковете и условията на пътуването, които не зависят от него самия, а именно:
• промяна на маршрут поради метеорологични, технически или други причини;
• анулация или прекъсване на пътуването по лични обстоятелства на КЛИЕНТА;
• загуба или повреда на багажа по време на пътуването;
• отказ на упълномощените органи да издадат виза на КЛИЕНТА;
• недопускане от страна на митническите и гранични служби КЛИЕНТЪТ да излезе извън България или да влезе в страната на пътуването поради липса на надлежно оформени документи или извършени правонарушения;
• при форсмажорни обстоятелства като: болести, епидемии, природни бедствия, стачки, военни действия, терористични атаки, правителствени решения или всяко друго непредвидено или непреодолимо събитие от извънреден характер, възникнало след сключване на договора.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност по неизпълнение или неточно изпълнение на Договор, ако причините за това се дължат на КЛИЕНТА на ТУРАГЕНТА или на самия ТУРАГЕНТ;
• действия на трето лице, несвързано с изпълнението на Договора;
• непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на ТУРОПЕРАТОРА и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им
Когато е в качеството си на посредник ТУРОПЕРАТОРЪТ и ТУРАГЕНТЪТ не носят отговорност за неизпълнението или неточното изпълнение на задължения по договора от страна на външна компания, извършваща крайната услуга (например Круиз или хотел и др). Независимо от това ТУРОПЕРАТОРЪТ и ТУРАГЕНТЪТ ще съдействат на клиента на ТУРАГЕНТА при предявяването на рекламации. Важно е обаче да се отбележи,че ако по време на пътуването се установят неизпълнение или неточно изпълнение на условията по договора за пътуване/настаняване и друго, КЛИЕНТЪТ следва незабавно и на място да уведоми доставчика на услугите с оглед своевременно предприемане на мерки, които удовлетворяват всички заинтересовани страни. В случаи, че претенциите на КЛИЕНТА, свързани с качеството на предоставяната услуга, не могат да бъдат удовлетворени на място при предоставянето на услугата, КЛИЕНТЪТ има право да предяви писмена рекламация, придружена задължително с протокол, подписан от представител на круизната компания и самия него към ТУРАГЕНТА в писмен вид в срок не по-късно от 3 (три) дни след края на пътуването. ТУРАГЕНТЪТ е длъжен да представи рекламацията съпроводена с нужните документи от договор на ТУРОПЕРАТОРА в тридневен срок от получаването и от клиента, придружена с неговото писмено становище по случая.
ТУРАГЕНТЪТ се задължава да подписва Договор с КЛИЕНТА, като вписва в него всички необходими данни за клиента и туристическата услуга съгласно Закона за туризма.
ТУРАГЕНТЪТ се задължава да предоставя на клиентите си официалните документи на ТУРОПЕРАТОРА за пътуването /ваучер за резервация, билет, круизен билет, програма, застраховка и др./ единствено и само след заплащане на пълната стойност на заявените услуги.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при непредоставени от ТУРАГЕНТА документи.
ТУРАГЕНТЪТ няма право да възстановява суми на своите клиенти без писменото съгласие на ТУРОПЕРАТОРА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да организира и осигурява изпълнението на всички свои туристически продукти, продадени от ТУРАГЕНТА, при спазване разпоредбите на всеки конкретен договор.
За пътуванията в държави, за които се изискват визи за български граждани, ТУРОПЕРАТОРЪТ ще съдейства на ТУРАГЕНТА, като му предоставя необходимите за клиента документи /хотелска и/или самолетна резервация, ваучер, автобусни или самолетни билети, застраховка/. По искане на ТУРАГЕНТА, ТУРОПЕРАТОРЪТ може да подготви и внесе документите на клиента му в съответното посолство, срещу допълнителна такса за услугата и при възможност за внасяне на документи за виза от трети лица за съответната страна. В този случай ТУРАГЕНТЪТ е длъжен да представи на ТУРОПЕРАТОРА изискваните от Посолството документи в определения от посолството срок, както и да заплати таксите за визата. Непредоставянето на документите и незаплащането на таксите или неявяването в посолството на лично интервю на КЛИЕНТА, ако това е необходимо, се счита за отказ от пътуването по вина на КЛИЕНТА на ТУРАГЕНТА. Издаването на виза за съответната страна е в компетенция единствено на посолството и не се гарантира от ТУРОПЕРАТОРА или ТУРАГЕНТА. В случай на отказ от страна на посолството платените от ТУРАГЕНТА такси за издаване на визата не се връщат!
ТУРОПЕРАТОРЪТ има неотменното право да увеличи своите цени при: покачване на цените на горивата, изменение на размера на таксите, свързани с пътуването, промяна на валутните курсове, възникнали след подписване на конкретен договора, промяна на цени и условия на пътуване и настаняване от страна на чуждестранния партньор на ТУРОПЕРАТОРА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да прави промени по своите туристически продукти - дата на тръгване, хотели, тип на самолет /автобус, маршрут и др.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да уведоми ТУРАГЕНТА за анулиране на даден свой туристически продукт, според правилата и условията на ТУРОПЕРАТОРА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да предаде на ТУРАГЕНТА, предварително или при всяка една резервация, всички необходими документи за правилното обслужване на клиентите на ТУРАГЕНТА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да осигури на клиента на ТУРАГЕНТА задължителна застраховка “Медицински разходи при болест и злополука“ за организираните пътувания, в съответствие със стандартните условия на Застрахователните дружества, които представлява, като предостави на ТУРАГЕНТА оригинал на застрахователната полица преди началото на пътуването.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен по искане на клиента на ТУРАГЕНТА да го застрахова (срещу допълнително заплащане по съответните официални тарифи на застрахователните дружества, които представлява) от други рискове по време на пътуването.
ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да прекрати договора, без да носи никаква отговорност, ако ТУРАГЕНТЪТ не извърши плащания в установените срокове и по този начин прояви недобросъвестност при изпълнение на своите задължения. Фактът за извършено плащане се удостоверява с надлежно оформен документ. Ако ТУРАГЕНТЪТ е изплатил депозит, но не е извършил в установените срокове доплащания до пълната цена на пътуването, се счита, че клиентът му се отказва от пътуването и депозитът не се връща.
Когато отговорността на контрагентите на даден ТУРОПЕРАТОР за вреди, причинени от неизпълнението или неточното изпълнение на услугите, е ограничена от международни договори, отговорността на ТУРОПЕРАТОРА е в рамките на тези ограничения.
ТУРОПЕРАТОРЪТ може да отмени пътуването, ако не е набран необходимият минимален брой участници или ако отмяната се дължи на непреодолима сила. В тези случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за неизпълнението на дадена туристическа услуга, като най-често връща на клиента посредством ТУРАГЕНТА всички платени суми, без тази част от тях за извършените фактически разходи /платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и други/. Извършените фактически разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.
Всеки спор по изпълнение на договорени условия е препоръчително да се решава чрез преговори между страните, а в случай на непостигане на резултат, по съдебен ред!
БАНКА ДСК АД
ТИ ЕМ ГРУП ООД
IBAN BG84STSA93000029797851
BIC: STSABGSF
Ние от Туристическа Агенция „Травъл Мениджър Груп“ държим нашите клиенти да са напълно информира относно работата и задълженията на страните при предосвяне на договор за всяка туристическа услуга.
Хубаво е да знаете, че понякога са възможни изменения в датите, маршрутите и хотелите по дадени резервации, но това се допуска единствено и само в рамките на договорите, които задължително подписвате и които пазят и гарантират правата Ви.
Ние като дългогодишни професионалисти препоръчваме на Всички наши клиенти внимателно да прочетат и да се запознаят с всеки конкретен договор, за да са информационно подготвени и спокойни за предстаоящите си пътувания и почивки.
От наша страна ще получите един сигурен партньор, който ще работи за Вас и ще защитава интересите Ви според законните условия на всяко подписано споразумени!
Тук ще споделим с Вас някои общи условия, които ще откриете в по-голямата част от договорите на фирмите ТУРОПЕРАТОРИ, чиито продукти закупувате:
Важна предварителна информация:
Кой наричаме ТУРОПЕРАТОР – Фирма организатор на туристически услуги или партньор на чуждестранна фирма педлагаща туристически услуги
Кой наричаме ТУРАГЕНТ - Фирма посредник при предлагането на туристическа услуга между крайния клиент и туроператора ( български или чуждестранен )
Кой наричаме КЛИЕНТ – потребител на туристическа услуга предоставена от турагента в лицето си на посредник
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред КЛИЕНТА на ТУРАГЕНТА и самият ТУРАГЕНТ в случай на отменяне, забавяне или изменение на сроковете и условията на пътуването, които не зависят от него самия, а именно:
• промяна на маршрут поради метеорологични, технически или други причини;
• анулация или прекъсване на пътуването по лични обстоятелства на КЛИЕНТА;
• загуба или повреда на багажа по време на пътуването;
• отказ на упълномощените органи да издадат виза на КЛИЕНТА;
• недопускане от страна на митническите и гранични служби КЛИЕНТЪТ да излезе извън България или да влезе в страната на пътуването поради липса на надлежно оформени документи или извършени правонарушения;
• при форсмажорни обстоятелства като: болести, епидемии, природни бедствия, стачки, военни действия, терористични атаки, правителствени решения или всяко друго непредвидено или непреодолимо събитие от извънреден характер, възникнало след сключване на договора.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност по неизпълнение или неточно изпълнение на Договор, ако причините за това се дължат на КЛИЕНТА на ТУРАГЕНТА или на самия ТУРАГЕНТ;
• действия на трето лице, несвързано с изпълнението на Договора;
• непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на ТУРОПЕРАТОРА и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им
Когато е в качеството си на посредник ТУРОПЕРАТОРЪТ и ТУРАГЕНТЪТ не носят отговорност за неизпълнението или неточното изпълнение на задължения по договора от страна на външна компания, извършваща крайната услуга (например Круиз или хотел и др). Независимо от това ТУРОПЕРАТОРЪТ и ТУРАГЕНТЪТ ще съдействат на клиента на ТУРАГЕНТА при предявяването на рекламации. Важно е обаче да се отбележи,че ако по време на пътуването се установят неизпълнение или неточно изпълнение на условията по договора за пътуване/настаняване и друго, КЛИЕНТЪТ следва незабавно и на място да уведоми доставчика на услугите с оглед своевременно предприемане на мерки, които удовлетворяват всички заинтересовани страни. В случаи, че претенциите на КЛИЕНТА, свързани с качеството на предоставяната услуга, не могат да бъдат удовлетворени на място при предоставянето на услугата, КЛИЕНТЪТ има право да предяви писмена рекламация, придружена задължително с протокол, подписан от представител на круизната компания и самия него към ТУРАГЕНТА в писмен вид в срок не по-късно от 3 (три) дни след края на пътуването. ТУРАГЕНТЪТ е длъжен да представи рекламацията съпроводена с нужните документи от договор на ТУРОПЕРАТОРА в тридневен срок от получаването и от клиента, придружена с неговото писмено становище по случая.
ТУРАГЕНТЪТ се задължава да подписва Договор с КЛИЕНТА, като вписва в него всички необходими данни за клиента и туристическата услуга съгласно Закона за туризма.
ТУРАГЕНТЪТ се задължава да предоставя на клиентите си официалните документи на ТУРОПЕРАТОРА за пътуването /ваучер за резервация, билет, круизен билет, програма, застраховка и др./ единствено и само след заплащане на пълната стойност на заявените услуги.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при непредоставени от ТУРАГЕНТА документи.
ТУРАГЕНТЪТ няма право да възстановява суми на своите клиенти без писменото съгласие на ТУРОПЕРАТОРА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да организира и осигурява изпълнението на всички свои туристически продукти, продадени от ТУРАГЕНТА, при спазване разпоредбите на всеки конкретен договор.
За пътуванията в държави, за които се изискват визи за български граждани, ТУРОПЕРАТОРЪТ ще съдейства на ТУРАГЕНТА, като му предоставя необходимите за клиента документи /хотелска и/или самолетна резервация, ваучер, автобусни или самолетни билети, застраховка/. По искане на ТУРАГЕНТА, ТУРОПЕРАТОРЪТ може да подготви и внесе документите на клиента му в съответното посолство, срещу допълнителна такса за услугата и при възможност за внасяне на документи за виза от трети лица за съответната страна. В този случай ТУРАГЕНТЪТ е длъжен да представи на ТУРОПЕРАТОРА изискваните от Посолството документи в определения от посолството срок, както и да заплати таксите за визата. Непредоставянето на документите и незаплащането на таксите или неявяването в посолството на лично интервю на КЛИЕНТА, ако това е необходимо, се счита за отказ от пътуването по вина на КЛИЕНТА на ТУРАГЕНТА. Издаването на виза за съответната страна е в компетенция единствено на посолството и не се гарантира от ТУРОПЕРАТОРА или ТУРАГЕНТА. В случай на отказ от страна на посолството платените от ТУРАГЕНТА такси за издаване на визата не се връщат!
ТУРОПЕРАТОРЪТ има неотменното право да увеличи своите цени при: покачване на цените на горивата, изменение на размера на таксите, свързани с пътуването, промяна на валутните курсове, възникнали след подписване на конкретен договора, промяна на цени и условия на пътуване и настаняване от страна на чуждестранния партньор на ТУРОПЕРАТОРА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да прави промени по своите туристически продукти - дата на тръгване, хотели, тип на самолет /автобус, маршрут и др.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да уведоми ТУРАГЕНТА за анулиране на даден свой туристически продукт, според правилата и условията на ТУРОПЕРАТОРА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да предаде на ТУРАГЕНТА, предварително или при всяка една резервация, всички необходими документи за правилното обслужване на клиентите на ТУРАГЕНТА.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да осигури на клиента на ТУРАГЕНТА задължителна застраховка “Медицински разходи при болест и злополука“ за организираните пътувания, в съответствие със стандартните условия на Застрахователните дружества, които представлява, като предостави на ТУРАГЕНТА оригинал на застрахователната полица преди началото на пътуването.
ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен по искане на клиента на ТУРАГЕНТА да го застрахова (срещу допълнително заплащане по съответните официални тарифи на застрахователните дружества, които представлява) от други рискове по време на пътуването.
ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да прекрати договора, без да носи никаква отговорност, ако ТУРАГЕНТЪТ не извърши плащания в установените срокове и по този начин прояви недобросъвестност при изпълнение на своите задължения. Фактът за извършено плащане се удостоверява с надлежно оформен документ. Ако ТУРАГЕНТЪТ е изплатил депозит, но не е извършил в установените срокове доплащания до пълната цена на пътуването, се счита, че клиентът му се отказва от пътуването и депозитът не се връща.
Когато отговорността на контрагентите на даден ТУРОПЕРАТОР за вреди, причинени от неизпълнението или неточното изпълнение на услугите, е ограничена от международни договори, отговорността на ТУРОПЕРАТОРА е в рамките на тези ограничения.
ТУРОПЕРАТОРЪТ може да отмени пътуването, ако не е набран необходимият минимален брой участници или ако отмяната се дължи на непреодолима сила. В тези случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за неизпълнението на дадена туристическа услуга, като най-често връща на клиента посредством ТУРАГЕНТА всички платени суми, без тази част от тях за извършените фактически разходи /платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и други/. Извършените фактически разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.
Всеки спор по изпълнение на договорени условия е препоръчително да се решава чрез преговори между страните, а в случай на непостигане на резултат, по съдебен ред!